Profile uczestniczek

Eliza Pyciak Profil Elizy
4824
Sandra Mastalerz Profil Sandry
3898
Kasia Liberska Profil Kasi
2863
Asia Ruszczyk Profil Asi
2304
Dowiedz się więcej
0 Komentarzy

Tagi Dieta easytone reebok

Tydzień ósmy: mam zbilansowaną dietę – nie potrzebuję suplementów

 Na odporność, zdrową skórę, mocne paznokcie, lepszą pamięć, aby wspomóc przemianę materii, przed sesją, na wiosnę, po wakacjach itd. Bez recepty, bez konsultacji z lekarzem, często przez internet – bo taniej. Kupujemy lepsze stopnie, zdrowie, młodość, piękną cerę, szczupłą sylwetkę...

Nie tędy droga! Podstawą dbania o zdrowie powinna być prawidłowo skomponowana dieta, a nie tabletki. Dieta, która polega na dostarczaniu wszystkich niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich proporcjach dostosowanych do naszego aktualnego stanu zdrowia oraz pory roku.

Warto uświadomić sobie, że suplement nie jest lekiem, jest to preparat uzupełniający niedobory określonych składników odżywczych. Można, a nawet należy go zażywać pod warunkiem, że faktycznie występują u nas niedobory – mało kto jednak przed zakupem kolejnego słoiczka tabletek udaje się do lekarza w celu wykonania szczegółowych badań. Niekontrolowane zażywanie suplementów, bez wcześniejszych badań może doprowadzić do nadwyżki określonych składników w organizmie, a to – jest równie niebezpieczne jak niedobór. Zbyt duża ilość witamin A+E (łykanych często na ładną skórę) może prowadzić do ospałości i zaburzać pracę nerek, w stanach wysokiego nadmiaru prowadzi nawet do owrzodzeń skóry! Zbyt często łykana witamina C prowadzi do powstania kamieni nerkowych, a magnez łykany w dużych ilościach (często
w sytuacjach stresujących) może powodować biegunki i zaburzać wchłanianie wapnia z produktów spożywczych. Chyba jednak nie tego chcemy od suplementów?

Twoje zadanie na ten tydzień

Zanim kolejny raz sięgniesz po kolorowe pigułki czy musujące tabletki pełne witamin, minerałów czy innych magicznych substancji przyjrzyj się krytycznie swojej diecie. Postaraj się najpierw wzbogacić menu o substancje, które chciałaś łykać wraz z tabletkami. Zamiast kupować magnez włącz do menu grube kasze, gorzką czekoladę czy orzechy; zamiast kupować kapsułki na piękną i młodą skórę sięgnij po oleje roślinne, siemię lniane, marchewkę czy dynię. Jeśli mimo to dojdziesz do wniosku, że potrzebujesz większej ilości witamin skonsultuj się przed zakupem z lekarzem. W aptece natomiast dokładnie przeczytaj etykietę
i sprawdź zawartość substancji czynnych. Kupując suplementy warto wybrać te, w których tych substancji jest najwięcej.

Jesienna przekąska pełna karotenu

200 g dyni
2 łyżeczki bułki tartej
2 białka jaja
odrobina cukru
skórka otarta z cytryny
łyżeczka soku z cytryny
odrobina masła

Dynię rozgotować i przetrzeć przez sito. Z białek ubić pianę i usztywnić cukrem. Składniki połączyć i włożyć do formy wysmarowanej masłem. Zamknąć. Gotować w łaźni wodnej około 45 minut.

Tydzień ósmy: mam zbilansowaną dietę nie potrzebuję suplementów

Autor: Wei

Dodaj zdjęcia do komentarza (maksymalnie 5 zdjęć).

Dozwolone formaty plików to: jpg, png, gif do 20MB.

Wybierz zdjęcia