Profile uczestniczek

Eliza Pyciak Profil Elizy
4824
Sandra Mastalerz Profil Sandry
3898
Kasia Liberska Profil Kasi
2863
Asia Ruszczyk Profil Asi
2304
Dowiedz się więcej
9 Komentarzy

Tagi Substytuty masła zdrowa żywność zdrowe wypieki fit mniej cholesterolu

Snobka Fit: zdrowe wypieki i substytuty masła

Wypieki to prawdziwa rozkosz dla podniebienia. Każda z nas jednak wie, że są bardzo kaloryczne. Ponieważ ich częstym składnikiem jest masło, warto rozważyć, czy nie lepiej zastąpić je jakimiś substytutami. Dzięki temu nasze słodkości będą zawierać mniej cholesterolu, a co za tym idzie - będą zdrowsze. Co ważne, z powodzeniem mogą stosować je również weganie.

Mus jabłkowy – najlepiej nadaje się do wypieku ciast. Wystarczy zrezygnować z połowy ilości masła na rzecz tego zamiennika lub – jeśli nie przeszkadza Ci, że ciasto będzie miało trochę inna konsystencję – całkowicie zmodyfikować przepis, używając tylko i wyłącznie produktu jabłkowego.

Awokado – tutaj obowiązuje ta sama zasada jak w przypadku wyżej opisanego musu z tą jednak różnicą, że z tym substytutem świetnie smakują również ciasteczka. Nie tylko obniża zawartość kalorii, ale też i sprawia, że ciasto jest bardziej miękkie.

Produkty Earth Balance – niestety, w Polsce trudno na nie trafić. A szkoda, bo wytwarzane są na bazie naturalnych składników – olejów. Smakują jak prawdziwe masło, nie zawierają środków konserwujących i emulgatorów. Znakomite źródło kwasu omega-3.

Olej rzepakowy – mimo iż zawiera nieco więcej kalorii, jest znacznie zdrowszy (zawiera mniej tłuszczów nienasyconych, cholesterolu i sodu).  Świetnie sprawdza się zwłaszcza w tych przepisach, gdy musimy użyć roztopionego masła. Wspomaga funkcjonowanie mózgu, zawiera kwasy omega-3 omega-6. Proporcje: najlepiej pół na pół.

Jogurt grecki – jest to pełnotłusty produkt, lecz dzięki niemu zredukujemy nie tylko kalorie, ale i tłuszcze nasycone. Jeśli chodzi o proporcje, bezpieczny jest podział pół na pół, ale można poeksperymentować – wedle własnego gustu smakowego (konsystencja również ulega zmianie).

Purée z suszonych śliwek – pasuje do przepisów z czekoladą oraz cynamonem. Jeśli nie masz czasu własnoręcznie zrobić  purée, możesz skorzystać z gotowych produktów… dla niemowląt. Warto dodać, że suszone śliwki działają pobudzająco na ruchy perystaltyczne jelit, czyli zapobiegają zaparciom i przeciwdziałają zatruciom. Masło można całkowicie zastąpić tym niskokalorycznym i niskotłuszczowym składnikiem.

 

 

Autor: Ajsu

Dodaj zdjęcia do komentarza (maksymalnie 5 zdjęć).

Dozwolone formaty plików to: jpg, png, gif do 20MB.

Wybierz zdjęcia
madelaine

madelaine | | Zgłoś | Odpowiedz

Nie popadajmy w paranoję. Lepiej zjeść jeden kawałek prawdziwego, smacznego ciasta z naturalnych składników (z prawdziwym masłem, czekoladą, etc) niż zeżreć pół blachy "niskokalorycznego" substytutu :/

meg25

meg25 | | Zgłoś | Odpowiedz

dobrze wiedzieć :) ale mimo to trzeba pamiętać o umiarze

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

dla mnie ma to tyle samo sensu co dietetyczne "zamienniki" normalnych dań, podobieństwo - jedynie w wyobraźni twórcy - tłuste i smażone "dewolaje" zastąp ugotowaną w wodzie piersią z kurczaka bez przypraw i skóry, a nie poczujesz różnicy...
Można zrobić ciasto normalne i ciasto z awokado - ale nie róbcie nam wody z mózgu i nie wmawiajcie, że każde(!) normalne ciasto można zrobić z awokado czy musem jabłkowym i będzie super.
Niech sobie każdy wybiera samo co woli jeść, ale nie wmawiajcie nikomu że nadal te same dania.

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

taa wystarczy wejść do pierwszej lepszej cukierni i zjeść kawałek tortu z masami na margarynie, żeby przekonać sie jak cudownie smakują substytuty.
dobre ciasto musi byc wykonane z najlepszych składników, a nie z jakichś olejowych eko zamienników- zapewne drogich- które koncerny usiłują wciskac naiwnym ludziom razem z anty zawałową margaryną za 20 zł.

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

zdrowe odżywianie nie polega na wyeliminowaniu "złych" produktów ale racjonalnym ich stosowaniu.
poza tym masło jest dobre na wzrok - jeśli ktoś ma z nim problemy to powinien je jeść

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

Niektórzy są uczuleni na laktozę czy też mają nietolerancję laktozy i pomysł z wykorzystaniem awokado na pewno im się przyda:) bo nie trzeba będzie klarować masła:) Tak więc kwestia szukania ogólnie rozumianych zamienników nie musi być związana tylko z szukaniem niskokalorycznych produktów. Dla mnie informacja na PLUS:)

Kto to pisal???

Kto to pisal??? | | Zgłoś | Odpowiedz

"Olej rzepakowy – mimo iż zawiera nieco więcej kalorii, jest znacznie zdrowszy (zawiera mniej tłuszczów nienasyconych, cholesterolu i sodu)."


Tłuszcze nienasycone są ZDROWE. jedynie musimy pamiętać o właściwym stosumku tłuszczów omega 3 do omega 6.

ja

ja | | Zgłoś | Odpowiedz

Zamiast margaryny, napisłabbym. Masło jet ok, to margaryna zawiera szkodliwe tłuszce trans. A poza tym, każy okej rożlinny nie ma choleterolu ( bo roślina), i nie ma sodu, (bo roślina). . I nie jest tak, że zamiast tłuszczu dodam jabłka i będzie dobre ciasto. Bo nie . Kto spróbuje tak zrobić, wyjdzie mu albo kluska, albo rozsypie sie. (Wiem, po piekę ciasta bez jaj i bez mleczne (czyli zero masła , śmietany, mleka itp).
A skoro wg was olej rzepakowy nie zawiera tłuszców nienasyconych to i nie ma omega 6 o omega 3, które sa zawarte w tych tłuszczach. Piszecie z błędami i mieszacie w głowach.
Zamiast oleju rzepakowego można dodać inne oleje, (oliwa z oliwek nadaje ciastom specyficzny posmak). albo tłuszcz kokosowy.

Otóż to

Otóż to | | Zgłoś | Odpowiedz

Dokładnie. Wg mnie lepiej jednak dodać oleju kokosowego niż oliwy, który mimo że zawiera duże ilości tłuszczów nasyconych, to są to jednak tłuszcze średniołańcuchowe (MCT). Mąkę można zastępować maką migdałową, kokosową, orzechową itd. Wychodzi smaczniejsze.

boulie

boulie | | Zgłoś | Odpowiedz

Może i olej rzepakowy ma więcej kalorii od masła, ale można go użyć znacznie mniej i, co ważne, olej rzepakowy się doskonale odsącza - wystarczy usmażonego kotleta położyć na papierowym ręczniku i od razu jest go mniej :)