Profile uczestniczek

Eliza Pyciak Profil Elizy
4824
Sandra Mastalerz Profil Sandry
3898
Kasia Liberska Profil Kasi
2863
Asia Ruszczyk Profil Asi
2304
Dowiedz się więcej
20 Komentarzy

Tagi dieta fit Justyna Marszałkowska-Jakubik

Dieta Sandry

Sandra Mastalerz, lat 25

 Dieta Sandry

waga/wzrost 56 kg / 173 cm

zawartość tkanki tłuszczowej 17,5 %

zawartość wody 57,5 %

BMI 18,7

PPM 1400 kcal

wiek metaboliczny 12 lat

 

Mocne strony obecnej diety:

1. odpowiednia ilość wody

2. regularne posiłki

3. ryby 3x w tygodniu

4. znikoma ilość słodyczy

5. duża ilość owoców

 

Słabe strony obecnej diety:

1. mała ilość warzyw

2. duża ilość wypijanych kaw wciągu dnia

3. słodzenie napoi (kawa, herbata)

4. niezdrowe przegryzki pomiędzy posiłkami (np. drożdżówki)

5. białe pieczywo zamiast pełnoziarnistego

6. smakowe napoje mleczne (np. jogurty owocowe)

7. słodkie napoje gazowane

 

Codzienna dieta powinna zawierać różnorodną żywność pochodzenia zarówno

roślinnego jak i zwierzęcego. Aby nie dopuścić do powstania niedoborów należy w

codziennym jadłospisie uwzględnić zbożowe produkty pełnoziarniste, 5 porcji

warzyw oraz 2 porcje owoców, mleko i jego przetwory (kefir, jogurt,

maślanka, sery), produkty dostarczające pełnowartościowego białka (mięso,

drób, ryby, rośliny strączkowe) oraz tłuszcze.

Zasada urozmaicenia powinna dotyczyć każdego z posiłków!

Mięso i jego przetwory warto jeść w umiarkowanych ilościach, kilka razy w

tygodniu. Dobrym wyborem jest mięso chude oraz dość częste spożywanie ryb.

Ra w tygodniu można sobie zrobić dzień bez mięsny z daniem z nasion roślin

strączkowych (soja, soczewica, ciecierzyca).

Wartość żywieniowa produktów zbożowych jest uzależniona od stopnia przemiału

ziarna, w trakcie którego usuwane są zewnętrzne części bogate w składniki

odżywcze. Pieczywo razowe lub graham zawiera znacznie więcej witamin,

składników mineralnych i błonnika pokarmowego niż pieczywo białe, jest więc

zdrowsze.

Codziennie spożywaj świeże warzywa i owoce. Jeżeli chodzi o warzywa,

powinno ich być minimum 500 g dziennie: surowych, gotowanych, pieczonych,

rozdrobnionych lub w całości. W jednej porcji, czyli w ok. 100 g mieszanki

warzywnej (wyłączając warzywa strączkowe) nie znajdziesz więcej niż 60 kcal,

dostarczysz za to mnóstwo witamin (C, A, E), beta karotenu i flawonoidów, a

także kwasu foliowego, mikroelementów i błonnika. Nie zapominaj też o roślinach

strączkowych, które są bardzo dobrym źródłem białka, a ponadto są bogate w

nienasycone kwasy tłuszczowe oraz żelazo. Jednak ze względu na swoje silne

właściwości wiatropędne powinnaś spożywać ich mniej niż innych warzyw (np. 1-

2 razy w tygodniu). Zarówno w przypadku warzyw jak i owoców obowiązuje

zasada sezonowości – jak najczęściej wybierajmy nasze krajowe, świeże

produkty!

Tłuszcze – ogranicz produkty obfitujące w cholesterol (tu także zalicza się

drożdżówki, ciastka czy słodkie wafelki). Nie rezygnuj natomiast z olejów

roślinnych. Ograniczenie spożycia tłuszczów jest warunkiem profilaktyki chorób

układu krążenia, ma również istotne znaczenie w zapobieganiu i leczeniu otyłości.

Do surówek i sałatek zawsze dodawaj łyżkę oleju roślinnego lub oliwy, aby

zabezpieczyć warzywa przed utlenianiem witamin oraz wspomóc wchłanianie

witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, w które są bogate warzywa. Oleje

roślinne są także bogate w witaminę E oraz niezbędne nienasycone kwasy

tłuszczowe.

Cukier nie dostarcza żadnych niezbędnych składników odżywczych – witamin i

minerałów, jest natomiast źródłem "pustych" kalorii. Zachowaj umiar w jedzeniu

cukru, zamiast cukru do kawy wypróbuj ksylitol lub stewię. Optymalnie – spróbuj

całkowicie zrezygnować ze słodzenia.

WODA pamiętaj o nawadnianiu organizmu! Zaleca się picie około 1,5 - 2 litra

wody dziennie. Jeśli chodzi o wybór gazowana czy niegazowana - nie ma

przeciwwskazań zdrowotnych w piciu wody gazowanej poza dwoma wyjątkami:

choroby wrzodowej żołądka i choroby strun głosowych, które dwutlenek węgla

podrażnia. Woda jest nośnikiem i rozpuszczalnikiem substancji odżywczych

niezbędnych do prawidłowego przebiegu procesów życiowych. Reguluje

temperaturę ciała i ciśnienie tętnicze krwi, przyspiesza pasaż treści pokarmowej

w jelitach i usuwa szkodliwe produkty przemiany materii, brak odpowiedniej ilości

wody w ustroju może powodować zaburzenia w pracy układu nerwowego.

Zrezygnuj absolutnie z wód smakowych – te napoje wodą są tylko z nazwy... są

kaloryczne i praktycznie bezwartościowe!

RUCH nie zapominaj o aktywnośc i fizyczne j! Sama, nawet najzdrowsza dieta nie

wystarczy. Staraj się ćwiczyć codziennie lub chodzić na długie spacery, bez

względu na to, czy chcesz zrzucić nadwagę, czy tylko utrzymać dotychczasowa.

formę. Ruch wzmacnia serce, regularne ćwiczenia nie tylko poprawiają, krążenie.

Pomagają tez obniżyć ciśnienie krwi i zrzucić zbędne kilogramy. Niebagatelne

znaczenie ma także odstresowujące działanie ruchu. Podczas uprawiania sportu

wydzielane są do mózgu w dużych ilościach endorfiny, działające na podobnej

zasadzie jak morfina – pomocne także w zwalczaniu depresji.

 

Dodaj zdjęcia do komentarza (maksymalnie 5 zdjęć).

Dozwolone formaty plików to: jpg, png, gif do 20MB.

Wybierz zdjęcia
gosc343

gosc343 | | Zgłoś | Odpowiedz

szczuplutka jesteś :) nie ma z czego spalać tkanki tłuszczowej... mimo wszystko powodzenia!

ZadowolonaZeSwojejNormalnejWagi

ZadowolonaZeSwojejNormalnejWagi | | Zgłoś | Odpowiedz

BMI przy wadze prawidłowej wynosi od 19,5 do 24,9, czyli nasz blogerka ma niedowagę, a prawidłowa waga w tym przypadku może się wahać od 59 do 74kg... wyniki do interpretacji. Zastanówmy się co taka akcja ma wspierać, bo na pewno nie zdrowy, a raczej anorektyczny styl życia....

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

Co z tego ze mam niskie BMI ?!
ja tez mam i cwicze zeby wzmocnic cialo
to ze kotos nie jest grubas nie znaczy ze nie moze chciec wiecej od swojego ciala!

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

Powinni wziąć dziewczyny które faktycznie prowadza blog o modzie a nie o ciuchach, bo to mija się z celem.

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

Chyba raczej o sporcie:) ale to pomyłka:)

śmiech na sali

śmiech na sali | | Zgłoś | Odpowiedz

Mastalerz i sport? hahaha;D To chyba wielka pomyłka! Dziewczyna wymyśliła sobie,że niby ćwiczy,bo to teraz w modzie i pcha się w dziedziny w których nigdy się nie odnajdzie,niech chociaż pokaże jakiś mięsień,żeby ktokolwiek brał z niej przykład. Udaje znawczynię mody a teraz jeszcze sport,świetny żart,naprawdę;D

elvisa

elvisa | | Zgłoś | Odpowiedz

dobrze,nawet jak ktoś jest szczupły to nie musi wyglądać atrakcyjnie. np. danny rose ma obłe ciało, widać,że sport to dla niej czarna magia. powodzenia jednym słowem!

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

ej ona ma niedowage ... żart :/ to wcale nie jest apetyczne

papapa

papapa | | Zgłoś | Odpowiedz

****ZadowolonaZeSwojejNormalnejWagi
ja tez według wskaźników mam 17% niedowagi a mimo to ćwicze i biegam..masz racje one nie musza cwiczyć ale przynajmniej mam satysfakcje ze te miesnie zaczynają wyglądac jakos;)

op;ko

op;ko | | Zgłoś | Odpowiedz

chodzi mi o to ze wybrali zupełnie nie nadajace sie do tego dziewczyny.
Nagle Sandra stała sie specjalistką od sportu itd.No przeciez to jest smiech na sali.
Kazda z nich jest za chuda a maja niby dzieki tym pseudo magiczym butą schudnąc.
Mogli wybrac chociaż jakies pełniejsze dziewczyny,zaserwowac im dietę,dać te buty i niech cwicza i pokazuja efekty.
a na tych wieszakach to co przepraszam ma byc widac??
Elizka jak jeszcze schudnie to bedzie jakis dramat przy jej wzroscie.Jestem nizsza od niej o 1cm a ważę 8kg wiecej od niej a i tak jestem bardzo szczupła.

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

Moim zdaniem powinni wybrać bardziej różnorodne dziewczyny, ja rozumiem, że chudzina chce nabrać mięśni i się usprawnić, ale wybrali trzy takie same dziewczyny. 80% kobiet nie może się z nimi utożsamić, po za tym podchodzi to pod reklamę niedowagi.

kakka

kakka | | Zgłoś | Odpowiedz

wszystko fajnie, ale ona na pewno tyle nie waży... przy takim wzroście daję jej conajmniej 60 kg. Po co tak ściemniać?? przecież każdy ma oczy

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

po co ona ma schudnąć jak już jest chuda... ???

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

ale Sandra ma spalić tkanke tłuszcową chyba anie chudnac a to różnica:] chyba wiele osób nie widzi różnicy. Wytłumaczcie im błagam, to zmienią punkt widzenia!!!!!!!!!!!

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

a jaką tkankę tłuszczową chce spalić ta Sandra wytłumacz mi proszę, może wtedy zmienię punkt widzenia. Idealnie w jej przypadku byłoby gdyby trochę tej tkanki jej przybyło a nie ubyło. Dziewczyna ma BMI poniżej normy, procentowa zawartość tkanki tłuszczowej też jest za niska a one chce ją jeszcze spalać? Tylko pogratulować mądrości zarówno jej jak i Pani dietetyczce!

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

akurat tej dziewczynie kibicuję :) uważam że jako jedyna mądrze pisze o tym wszystkim.... i nie chce się odchudzić za bardzo tylko spalić tkankę tłuszczową... ja sama należę do osób szczupłych ale są miejsca gdzie tego tłuszczyku mogłoby być znacznie mniej :) więc rozumiem tą dziewczynę!!!

rthcngfv

rthcngfv | | Zgłoś | Odpowiedz

"akurat tej dziewczynie kibicuję :) uważam że jako jedyna mądrze pisze o tym wszystkim.... i nie chce się odchudzić za bardzo tylko spalić tkankę tłuszczową... ja sama należę do osób szczupłych ale są miejsca gdzie tego tłuszczyku mogłoby być znacznie mniej :) więc rozumiem tą dziewczynę!!!" chyba to Sandra pisała, poznaję po braku przecinków.

pseudonim-karpatka

pseudonim-karpatka | | Zgłoś | Odpowiedz

myślę, że na tej "akcji" wszystkie trzy dziewczyny wyjdą jak Zabłocki na mydle...

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

Czy same anorektyczki tutaj sa?!

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

co to znowu za bzdura wybrali taką suchocine do odchudzania ?????