Profile uczestniczek

Eliza Pyciak Profil Elizy
4824
Sandra Mastalerz Profil Sandry
3898
Kasia Liberska Profil Kasi
2863
Asia Ruszczyk Profil Asi
2304
Dowiedz się więcej
19 Komentarzy

Tagi dieta fit Justyna Marszałkowska-Jakubik

Dieta Kasi

Katarzyna Liberska, lat 23

waga/wzrost 47 kg / 168 cm

zawartość tkanki tłuszczowej 13,3 %

zawartość wody 59,8 %

BMI 16,7

PPM 1239 kcal

wiek metaboliczny 12 lat

Dieta Kasi

Mocne strony obecnej diety:

1. zawsze pamięta o śniadaniu

2. pieczywo pełnoziarniste

3. dobre chęci do zmian oraz chęć przytycia ok. 3 kg

Słabe strony obecnej diety:

1. obiady często zastępowane daniami fast-food

2. słone tłuste przekąski typu chipsy

3. słodkie gazowane napoje (wody smakowe, napoje typu cola)

4. jedzenie późnym wieczorem, tuż przed snem

5. słodzenie napoi (kawa, herbata)

6. mało warzywnych

7. białe pieczywo

 

Przytyć wbrew pozorom jest zdecydowanie trudniej niż schudnąć. Jednak, jeśli

wykluczymy inne, medyczne przyczyny spadku wagi przy zastosowaniu się do kilku

prostych zasad powinno się udać! Będzie to wymagało sporo cierpliwości i samozaparcia.

Warto postarać się o wzrost masy choćby o te kilka kilogramów, gdyż niedowaga jest nie

tylko problemem estetycznym, ale również zdrowotnym. Może prowadzić do obniżenia

odporności, co wiąże się z częstszymi infekcjami, ogólnego osłabienia, ospałości, czy

zmniejszenia masy kostnej, co z kolei może prowadzić do osteoporozy.

1 kg tłuszczu to około 9000 kcal, z tego wniosek, że aby przytyć 1 kg w ciągu 2 tygodni

należy zwiększyć kaloryczność diety o około 650 kcal dziennie. Podstawowe

zapotrzebowanie kaloryczne Kasi wynosi 1239 kcal, do tego dodajemy energię na

niezbędną aktywność fizyczną (około 500 kcal) plus wspomniane 650 kcal daje nam to

wynik 2389 kcal, co śmiało możemy zaokrąglić do 2500 kcal.

O czym warto wiedzieć?

Przede wszystkim nie można jeść wszystkiego „co wpadnie w ręce”. Wbrew pozorom

warto unikać dań typu fast food, które są zbyt tłuste i słone, mają niską wartość

żywieniową i do tego długo zalegają w żołądku. Należy (w granicach rozsądku oczywiście)

unikać słodyczy, zwłaszcza przed głównymi posiłkami, bo pomimo, że zawierają dużo

kalorii – przed głównym posiłkiem hamują apetyt! Absolutnie niezdrowym nawykiem jest

picie słodkich gazowanych napoi.

Postaraj się zjadać dziennie 5 - 6 posiłków, regularnie co 3 – 4 godziny. Małe, ale częste

posiłki sprawiają, że dostarczona energia zostaje w całości zużyta. Każdy dzień

rozpoczynaj od śniadania, ten posiłek powinien być pełnowartościowy zarówno pod

względem kaloryczności, jak i wartości odżywczej!

Jak skomponować taki posiłek?

Wartość kaloryczna śniadania powinna stanowić 30% całodziennego zapotrzebowania,

czyli jest to około 750 kcal. Postaraj się włączyć do tego posiłku zarówno produkty

zbożowe (płatki musli, pieczywo, kasze), dobre źródło białka (pastę rybną, jaja, wędlinę

lub produkty mleczne), jak i źródło tłuszczu (masło, wysokiej jakości margaryna,

orzechy, pestki dyni lub słonecznika) oraz warzywa lub owoce (np. do musli).

Produkty zbożowe są źródłem węglowodanów, które powinny być głównym źródłem

energii. W codziennej diecie uwzględniaj przede wszystkim węglowodany złożone, około

50 % energii (tu – 1250 kcal) powinno pochodzić z właśnie z nich. Wybieraj grube kasze

np. jaglana, gryczana, pieczywo najlepiej z pełnego ziarna, ale także płatki owsiane,

makarony czy ryż. Wartość żywieniowa tych produktów zależy od stopnia przemiału

ziarna, w trakcie którego usuwane są zewnętrzne części bogate w składniki odżywcze.

Dlatego zawsze lepiej sięgać po produkty pełnoziarniste, ciemne, które zawiera więcej

witamin, składników mineralnych i błonnika.

Mięso, jaja, ryby i nabiał, to źródło białka, podstawowego materiału budulcowego

organizmu. Wszystkie te produkty są dobrym źródłem pełnowartościowego białka. Jaja

ponad to, podobnie jak mięso, zawierają prawie wszystkie niezbędne składniki odżywcze.

W żółtku jaja zawarty jest także cholesterol w dość dużej ilości. Jeśli jednak nie masz

problemów z jego podwyższonym poziomem, śmiało możesz spożywać około 5 jaj

tygodniowo. Ryby w porównaniu z mięsem zawierają więcej składników mineralnych. Są

dobrym źródłem jodu oraz fluoru. Polecane są zwłaszcza ryby morskie ze względu na

wysoką zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3.

Masło, oleje, margaryny oraz pestki i orzechy, to cenne tłuszcze, element związków

biologicznie czynnych.

Wskazane jest aby zastępować tłuszcze zwierzęce roślinnymi. Ponad to, w tym wypadku

można sobie pozwolić na spożywanie bez wyrzutów tłuszczy ukrytych w mleku,

jogurtach, serach, mięsie czy np. awokado. Do każdej sałatki czy surówki dodaj łyżkę

oleju roślinnego lub oliwy, aby chronić witaminy.

Przy tego typu diecie zalecane są przekąski między posiłkami oraz odżywcze dodatki do

dań głównych. Do najcenniejszych zaliczymy: różne gatunki orzechów (nerkowce,

brazylijskie, włoskie, pistacje), różne pestki (sezamu, dyni, słonecznika), oliwa z oliwek,

awokado, banany, winogrona, soki owocowe. Wszelkie kaloryczne owoce i warzywa (np.

owoce suszone – daktyle, figi, morele, rodzynki czy warzywa strączkowe – fasola, soja,

soczewica).

 

Dodaj zdjęcia do komentarza (maksymalnie 5 zdjęć).

Dozwolone formaty plików to: jpg, png, gif do 20MB.

Wybierz zdjęcia
Kat

Kat | | Zgłoś | Odpowiedz

no już nie mogę! akcja spalania tłuszczu a oni piszą, że chce przytyć i ta jaj dieta.... kto wybierał uczestniczki ja się pytam????!!!!

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

to ciekawe, jeste sporo nizsza i proporcjonalnie waze wiecej niz ona gdyby byla mojego wzrostu, a wygladam duzo chudziej

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

to jakaś kpina. Dlaczego nie wybrano dziewczyn od rozmiaru M w górę? Wychodzi na to,że skoro nie ejstes patykiem to nie jesteś fajna?!

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

...porażka to te pochopne i krytyczne komentarze. Wyobraźcie sobie, że jest dużo kobiet które chciałyby przytyć i mają z tym wielki problem. Ja osobiście będę kibicować i śledzić na bieżąco. Pozdrawiam :)

elkaxee

elkaxee | | Zgłoś | Odpowiedz

za chuda...
Powinni wziąć kogoś "grubszego"

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

fajnie że są to normalne dziewczyny a nie wylansowane celebrytki, moze to tez stad tyle zawiści że ktoś chcialby brac udzial w akcji. Kaisa jest fajna osobą a żale? zawsze znjdzie się jakis frustrat aby krytykowac.Miłe, ze w akcj sa zwykle osoby.

paulaaa1315

paulaaa1315 | | Zgłoś | Odpowiedz

tez sie zastanawiam skad wzieli ta laske??? 47 kg wagi to juz anoreksja prawie!!

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

bardzo fajna, naturalna dziewczyna :)
tez mam problem z niska waga i wiem jak trudno jest przytyc :( a tak samo jak kasia jem co sie da

monkal

monkal | | Zgłoś | Odpowiedz

szkoda że niektóre wpisy sa usuwane...

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

o ludzie co za sciema!!!!!!!!!!!!! laska ma BMI 16,7 ponoc chce przytyc, wiec niby do czego jej te buty i treningi? reebok promuje anorekcje?????????? przeciez wyraznie jest napisane, ze dziewczyny maja redukowac tkanke tluszczowa...

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

ona chce przytyć? i dlatego właśnie zamierza ćwiczyć biegać i przejść na dietę?!!! trochę to dziwne... a dziewczyna wygląda dobrze :) ma bardzo fajną sylwetkę tylko zazdrościć :)

pseudonim-karpatka

pseudonim-karpatka | | Zgłoś | Odpowiedz

myślę, że na tej "akcji" wszystkie trzy dziewczyny wyjdą jak Zabłocki na mydle...

meggi888

meggi888 | | Zgłoś | Odpowiedz

Świetnie jedna osoba napisała tu, że 47kg przy wzroście 168 to anoreksja !! Trzymajcie mnie bo nie wytrzymam!! W takim razie ja ważąc 48,5kg mając 168 wzrostu całe życie mam anoreksję ! Jedząc normalnie, nie specjalnie zdrowo, ale regularnie itp. Zawsze mama się śmiała, że jem jak 3 osoby dziennie, a nic nie tyje i nigdy nie mogłam. Cóż ja bym tego w swoim wypadku nie nazwała anoreksją lecz dobrą przemianą materii i owszem chciałabym więcej ważyć, ale cóż na to poradzę skoro jem jak głupia a nic nie skacze na wadze. Rozumiem, że waga poniżej 50kg to skrajna anoreksja :/

Izu

Izu | | Zgłoś | Odpowiedz

No i ja mam 165 wzrostu i waze ok. 44kg. Chudne przy kazdym stresie takim mam organizm. Chetnie bym przytyla i mysle, ze takie komentarze nie sa na miejscu, nie jej wina.

gość

gość | | Zgłoś | Odpowiedz

czytam bloooga :D oczywiście będę kibicować

<3 love Casey

<3 love Casey | | Zgłoś | Odpowiedz

kocham bloga: Casey